Kurs angielskiego

4 x szybciej

szkoła językowa English Institute

Metoda Callana

tel. 606 342 508
Szkoła językowa Szczecin - kurs angielskiego Metodą Callana w Szczecinie, nauka angielskiego - szkoła językowa

Angielski 4 x szybciej

Sprawdź nas na lekcjach próbnych!

nauka angielskiego - szkoła językowa Szczecin, kurs języka angielskiego
Zaufana szkoła językowa

Dziękujemy kursantom za polecanie nas znajomym i rodzinom

kurs angielskiego Szczecin - nauka języka na kursie w szkole językowej
Nauczamy z pasją

Robimy to co lubimy. Lubimy to co robimy.

Kurs języka angielskiego metodą Callana – na czym polega?


Co najbardziej wyróżnia Metodę Callana od innych sposobów nauki języka angielskiego? To, że na naszych zajęciach uczestnicy mówią i słuchają czterokrotnie więcej, niż na kursach metodami tradycyjnymi. Podczas zwykłego, tradycyjnego kursu uczeń słyszy zaledwie około 3000 angielskich słów na godzinę, podczas gdy w Metodzie Callana jest to aż około 12600 słów! Dzięki tak gęstemu naładowaniu czasu słowami angielskimi, uczymy się języka około 4 razy szybciej, wykorzystując czas efektywniej, niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod. Takie wykorzystanie czasu ukróca znużenie i niejako zmusza studentów do stałej koncentracji. Skupienie uwagi i rozumienie konwersacji w szybkim tempie jest kluczowe w procesie nauki języka. Cały przekaz, informacyjny czy kulturowy, odbywający się w obcym języku, przebiega w stałym, dość dużym tempie – szybko mówi spiker w telewizji, czy aktorka w filmie, i nie można oczekiwać, by zaczęli mówić wolniej, bo ktoś nie nadąża ze zrozumieniem.

Jeśli chcesz biegle porozumiewać się w języku angielskim, musisz nauczyć się rozumieć ten język ze słuchu z prędkością co najmniej 180 słów na minutę.


Tempo konwersacji


Jak rozumieć angielski ze słuchu w tempie co najmniej 180 słów na minutę? Oczywiście ucząc sie w jeszcze szybszym tempie. Na naszych kursach lektorzy mówią z prędkością około 210-240 słów na minutę (co daje imponujący wynik około 12600 słów na godzinę), czyli czterokrotnie szybciej, niż w metodach tradycyjnych. Oczywiście przy takim tempie konwersacji nie od razu się wszystko rozumie, jednak dość szybko studenci przyzwyczajają się i wychwytują coraz więcej – najpierw poszczególne słowa, potem frazy i całe zdania. Przypominamy, że można sprawdzić, jak to działa: oferujemy niezobowiązujące lekcje próbne.

Dlaczego przywiązujemy tak duża wagę do szybkiego tempa konwersacji? Czytać, pisać i mówić możemy w tempie, które sami sobie wybieramy, ale na tempo wypowiadania sie innych osób – szczególnie we wszelkiego rodzaju mediach – nie mamy wpływu. Dlatego rozumienie konwersacji nawet przy dużym jej tempie ma zasadnicze znaczenie dla ucznia jeśli chodzi o późniejszy kontakt z językiem angielskim, i samodzielne korzystanie z dóbr kultury anglosaskiej poprzez media (radio, TV, kino).

Duże tempo konwersacji ma jeszcze jedną, potężną zaletę – dzięki dużej ekspozycji na język mówiony każdy uczeń efektywnie wykorzystuje swój czas podczas kursu. Podczas jednej godziny ma czterokrotnie większy kontakt z żywym językiem, niż podczas kursy tradycyjnego: więcej słyszy, więcej rozumie i więcej mówi. Nie może tez pozwolić sobie na nieuwagę, gdyż lektor pyta uczniów wyrywkowo i nieprzewidywalnie: nigdy nie wiadomo, kto będzie wywołany do odpowiedzi.

Skuteczność kursów


Na kursie angielskiego Metodą Callana nie ma miejsca na łamanie sobie głowy nad odpowiedzią na pytanie: jest ona szybka i niejako automatyczna. Nie zachodzi dzięki temu żmudny proces tłumaczenia pytania na język ojczysty, a następnie zwrotnego tłumaczenia odpowiedzi na język angielski. W rzeczywistym życiu nie ma na to czasu, rozmowa musi przebiegać w trybie natychmiastowym, jak w języku ojczystym. Z którego zresztą w czasie lekcji Metodą Callana całkowicie rezygnujemy – nie ma czasu na pogaduszki po polsku, bo jest to zwyczajne marnowanie czasu, a marnowanie czasu jest tym samym, co marnowanie pieniędzy. Nie przychodzicie Państwo do nas rozmawiać w języku ojczystym. Wartość inwestycji w Metodę Callana opiera się na oszczędności: za osiągnięcie pewnego poziomu będą Państwo płacić tylko przez rok, zamiast przez 4 lata.


Nieśmiałości mówimy: nie.


W praktyce nauczycielskiej często obserwujemy studentów, którzy obawiają się mówić. Jest to zjawisko często i powszechne: uczniowie boją się, że coś powiedzą źle, więc wybierają milczenie. Metoda Callana jednak na milczenie nie pozwala, bo opiera się w 95% na pracy ustnej, zadawaniu pytań i uzyskiwaniu szybkich odpowiedzi. Studenci są więc niejako zmuszeni do mówienia już od pierwszej lekcji. Okazuje się, że nie jest to nic, co przekracza ich umiejętności: oczywiście odpowiadają w miarę swoich możliwości, przy wydatnych sugestiach nauczyciela. Obserwując samych siebie, wypowiadających się w (coraz bardziej) kompetentny sposób, uczniowie szybko przełamują lęk przed mówieniem, przestają się wstydzić. Sprzyja temu kameralna, przyjazna atmosfera, a także to, że każdy uczeń, niezależnie od swojej osobowości, ma tyle samo czasu na mówienie. W tradycyjnych metodach często jest tak, że na lekcji dominują studenci odważniejsi, bardziej pewni siebie, lub po prostu bardziej rozmowni, a cała reszta siedzi w milczeniu i tylko sucha. W naszej metodzie taka sytuacja nigdy nie ma miejsca, mówią nawet największe milczki.

Skupienie podczas lekcji


Na typowej, prowadzonej tradycyjną metodą lekcji języka angielskiego uczeń przyswaja nową wiedzę tylko przez ¼ czasu (15 sekund na każdą minutę), pozostałą część spędza bezproduktywnie: patrząc w okno, na zegarek, robiąc plany na wieczór czy marząc. Na zajęciach Metoda Callana zmuszamy studentów do skupienia uwagi: słuchania, rozumienia i mówienia przez 60 sekund na minutę. Nikt nie wie, kto zostanie zapytany w następnej kolejności, uwaga pozostaje więc natężona.


Kto najlepiej uczy sie języka? Dziecko.


Mnóstwo osób poświęca nauce języka obcego kilka, lub nawet kilkanaście lat swojego życia, po czym ze zdumieniem zauważa, że nadal nie umieją porozumieć się sie w języku angielskim w zadowalającym, komunikatywnym stopniu. Tymczasem dzieci, kiedy w wieku 6-7 lat trafiają do szkoły podstawowej, mają już świetnie opanowany ojczysty język, bez żadnych kursów. Mistrzowie! Dlatego właśnie staramy się sie być jak dzieci, naśladujemy ich naturalną kolejność uczenia się: ucho usta, oko, ręka. Co to znaczy?

  • 1. Najpierw z językiem angielskim się osłuchujemy – tak jak dzieci najpierw słyszą mówiących dorosłych (ucho)
  • 2. Potem zaczynamy naśladować nauczyciela (jak dzieci – dorosłych) i mówić (usta)
  • 3. Dopiero potem widzimy pismo i nauczamy się je rozpoznawać (oko)
  • 4. A na samym końcu uczymy sie pisać (ręka).

Ucho – usta – oko – ręka to cykl, który co roku na świecie przechodzą tysiące uczniów na kursach angielskiego Metodą Callana. Tak jak w dzieciństwie, uczą się przez słuchanie i powtarzanie wyrazów, fraz i zdań. Poznane słowa wykorzystują na piśmie dopiero wtedy, kiedy opanują ich wymowę. W ten sposób unikamy typowego dla tradycyjnych metod odwrócenia naturalnej kolejności, która skutkuje trudnymi do wyeliminowania problemami z prawidłową wymową.


Prawidłowa wymowa angielska


Oczywiście na początku kursu nikt nie oczekuje od uczniów perfekcyjnej wymowy. Jednak na naszych kursach błędna wymowa jest natychmiast wychwytywana i poprawiana przez lektora. Dzięki temu błędy nie utrwalają się, a wymowa studentów jest od samego początku poprawna.


Utrwalanie przez powtarzanie


Metoda Callana to doskonale opracowany system powtórek, dzięki któremu każde słowo i fraza, po ich wprowadzeniu, są powtarzane co najmniej sześć razy, w różnych kontekstach. Dzięki temu raz zdobyta wiedza nie ulatnia się – ze zdziwieniem dostrzegasz, że nie zapominasz słówek, po prostu są na swoim miejscu – w Twojej głowie.